.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيام استاندار گیلان به مناسبت روز دانشجو

روز 16 آذر، حرکتی تاریخی و پر افتخار در جنبش دانشجویی کشور است.
در این اطلاعیه آمده است جنبش دانشجویی پس از انقلاب اسلامی با اتکا به فعالیتهای خود در مبارزه با رژیم سلطنتی، حضوری مملوس در تحولات و رویدادهای سیاسی کشور یافت و دانشگاهها نیز همزمان بعنوان یکی از اصلی ترین کانونهای مباحث و مجادلات سیاسی و عرصه رویارویی نیروهای سیاسی با گرایشهای متفاوت مطرح شدند.
واقعه 16 آذر 1332 بعنوان یک روز تاریخی در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد و از آن پس همه ساله به رغم کوشش رژیم و ساواک ،دانشجویان سراسر ایران مراسم و تظاهراتی بیاد شهیدان ان روز برپا کرده و پس از سالها مبارزه و جانفشانی، سرانجام در 22 بهمن 1357 این پیروزی با رهبری زعیم عالیقدر و مرجع تقلید مسلمانان جهان حضرت امام خمینی رضوان ا... تعالی علیه تحقق یافت.
هر چند که این مهم پایان کار نبود و نیست و مبارزه بر علیه طاغویتان زمان تا ظهور مهدی موعود عجل ا... فرجه الشریف ادامه خواهد داشت، ولی جوانان و دانشجویان این مرز و بوم بدفعات نشان دادند که خواهان علم و حقیقت و استقلال واقعی بوده و با بی اعتنایی به یاوه گوئیهای دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، آزاد زندگی کردن بر اساس آموزه های دینی اسلام عزیز را در سرلوحه کارهای خود قرار داده اند.
امروزه دانشجویان بیدار دل با الهام از رهنمودهای خردمندانه و دور اندیشانه ولی امر مسلمین حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای حفظ ا... تعالی و در جهت سیاستهای عدالت محور دولت خدمتگزار، آماده اند تا ضمن کسب علم و معرفت، تجربیات گرانبهای خود را در راه استقلال ایران اسلامی و افزایش اقتدار و عزت ملی در صحنه های بین المللی بکار گرفته و با پیمودن این راه خطیر، گامهای مهمتری را در نیل به اهداف والای معمار کبیر انقلاب اسلامی و تحقق آرمانهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بردارند.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.